Balears News. El nou digital de Balears
Bulletí digital de notícies de les Illes Balears Divendres, 09/07/2010 | #77
Agricultura
Presidència anuncia una injecció de més de 28 milions per a programes agraris i desenvolupament rural

El Govern balear i l'Executiu central desplegaran una inversió de 28 milions d'euros, cofinançades al 50% per cada Administració, durant els exercicis compresos entre 2011 i 2015 per a actuacions relacionades amb l'execució del Programa de Desenvolupament Rural Sostenible (PDRS), segons va assenyalar el conseller de Presidència, Albert Moragues, després de participar en la Conferència Sectorial d’Agricultura i Desenvolupament Rural, que va tenir lloc el passat dimecres en el Ministeri de Medi Ambient, i Medi Rural i Marí (MARM).

Llegiu-ne mes..

Brussel•les detecta contractes abusius dels distribuïdors als productors

La Comissió Europea ha detectat l'existència de pràctiques abusives al sector de la distribució, especialment al sector alimentari, en imposar clàusules contractuals "injustes" a productors i proveïdors, capaços d'arribar a comprometre la viabilitat econòmica d'aquests últims.

Llegiu-ne mes..
Altres notícies d'agricultura
Amb les altes temperatures, pugen els marges comercials a la cadena agroalimentària
El preu de l'oli d'oliva varia fins a un 63% segons la marca i l'establiment on es compri
 
Ramaderia
Les pluges de l'hivern i la falta de calor redueixen la collita de mel a mínims històrics

La collita de mel de la campanya 2009-2010 s'ha vist reduïda en un 50% respecte a la mitjana dels últims anys, per la qual cosa no superarà les 15.000 tones fins a juny, segons va assenyalar la Coordinadora d'Organitzacions d'Agricultors i Ramaders (COAG).

En el cas del pol·len, la reducció serà propera al 70% a Extremadura, Castella i Lleó, i Andalusia, principals regions productores.

Llegiu-ne mes..

Dissenyen un pinso natural per obtenir porcs amb greix més saludable

Investigadors de la Universitat de Saragossa han dissenyat un pinso natural per alimentar els porcs i obtenir, així, una carn amb major valor nutricional i amb un greix més saludable per a l'ésser humà.

L'equip, liderat pel doctor Pascual López Buesa, en col·laboració amb ramaders aragonesos i navarresos, ha formulat un nou pinso amb una alta concentració d'àcids grassos poliinsaturats i enriquit amb vitamina E, amb el que s'alimenta al porc al llarg de les sis últimes setmanes del període d'engreixament, que finalitza quan l'animal ronda els cent quilos de pes.

Llegiu-ne mes..
Altres notícies de ramaderia
xid de coure contra el cuc de filferro en ov
Productors de boví denuncien davant de la CNC empreses càrnies per cobrar per la retirada de MER
 
Pesca
El FROM llança una campanya de divulgació per aconseguir "compromís" dels implicats en la conservació de la tonyina vermella

El Ministeri de Medi Ambient, i Medi Rural i Marí (MARM) ha posat en marxa, a través del Fons de Regulació i Organització del Mercat dels Productes de la Pesca i Cultiu Marins (FROM) una nova campanya de divulgació sobre la comercialització de la tonyina vermella.

Llegiu-ne mes..






Brussel•les proposa duplicar les captures d'anxova en el golf de Biscaia

La Comissió Europea va proposar el passat dimecres augmentar les captures d'anxova en el golf de Biscaia fins a 15.600 tones per a la temporada que s'inicia aquest mes i que durarà fins al 30 de juny de 2011, en constatar que els informes científics confirmen que l'estoc està "en bon estat" i dins dels límits biològics de seguretat.

Llegiu-ne mes..
Altres notícies de pesca
El sector pesquer demana que els seus productes tributin al 4%
Línies d'ajuda
Ajudes per a la reutilització i el manteniment de les instal•lacions ramaderes, en el marc del Pla pilot establert en base a la Llei 45/2007, de 13 de desembre, per al desenvolupament sostenible del medi rural, per a l’any 2010
Subvencions per al suport a grups de productors per a activitats d’informació i promoció de productes alimentaris sota programes de qualitat, any 2010
Ajudes per al foment de la intercooperació i la concentració de les cooperatives any 2010
Ajudes per a la reutilització i el manteniment de les instal•lacions ramaderes, en el marc del Pla pilot establert en base a la Llei 45/2007, de 13 de desembre, per al desenvolupament sostenible del medi rural, per a l’any 2010
Ajudes per a la promoció de noves tecnologies en maquinària i equips agraris per a l’any 2010
Ajudes per a la renovació del parc nacional de maquinària agrícola, any 2010
Subvencions per a la utilització de serveis d’assessorament, any 2010
Ajudes per al foment de la intercooperació i la concentració de les cooperatives any 2010
Ajudes per a la reestructuració i reconversió de vinyes
Qüestionari
Gent de Balears. María Colormer Valiente
Maria Colomer Valiente. Dietista-nutricionista. Vicepresidenta del Collegi Oficial de Dietistes-Nutricionistes de les Illes Balears.
Maria Colomer Valiente. Dietista-nutricionista. Vicepresidenta del Col·legi Oficial de Dietistes-Nutricionistes de les Illes Balears.

Com a dietista estarà cansada d'escoltar "posa'm una dieta", " això engreixa? " o " què he de fer per... ?". I sobretot per aquestes dates d’estiu ...

No, cansada no perqu magrada molt el que faig. El que s s cert s que hem dinsistir molt en el concepte de dieta no tant com un rgim estricte amb connotacions de restricci, sin com el que significa etimolgicament, s a dir, com un estil de vida. De fet, en la majoria dels casos, la gent que acudeix a un dietista-nutricionista no t la sensaci de restricci daliments sin daprendre a menjar en les quantitats i freqncies adequades, tot lany. En definitiva, els nics aliments que no engreixen sn els que no es mengen.

Llegiu-ne mes..
Rutes
Els Alocs, Cala Pilar i el macar d’Alfurinet, bellesa salvatge a Ferreries
Els Alocs, Cala Pilar i el macar dAlfurinet, bellesa salvatge a Ferreries
Kam i NantPer Kam i Nant

Aquest és un apassionant recorregut a través de tres de les cales més belles i accidentades del nord de Menorca. La ruta per aquestes platges verges forma part de la zona compresa dins d’àrees d'especial interès, de les quals Menorca té delimitades algunes, la més important el Parc de s'Albufera des Grau.

Bé. Prendrem la carretera general de Maó a Ciutadella, l’M1. Sortint de Ferreries, en el punt quilomètric 34, a mà dreta es troba indicada l'entrada del camí de Cala Pilar.

Llegiu-ne mes..
Actualitat
De canyes? Amb Bustamante, seguit pel president Rodriguez Zapatero i el rei

El cantant David Bustamante ha estat elegit pels espanyols com el millor acompanyant per prendre unes cerveses, seguit pel president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, i el rei Juan Carlos, que se situa en tercer lloc.

Llegiu-ne mes..
 
Altres notícies d'actualitat
Dissenyen un protector solar més eficaç davant els efectes nocius del sol
Els flavonols del cacau podrien augmentar considerablement el nombre de cèl•lules dels vasos sanguinis
Les peres, el lluç i la llet baixen fins a un 16% el juny i pugen llimones, cebes i lletuga
Vis-a-vis
El Consorci de Residus Urbans de Menorca posa en marxa una nova campanya de recollida de ferralla en finques agrícoles

El Consorci de Residus Urbans i Energia de Menorca ha organitzat una segona campanya de recollida de ferralla a les finques agrícoles de l'illa amb l'objectiu de respondre a la demanda dels pagesos.

Llegiu-ne mes..
 
Altres vis-a-vis
El 47% dels grans incendis són intencionats
La revista Nature destaca una investigació de la UIB sobre la prevenció de l'obesitat futura durant la lactància
Entra en vigor la nova Llei de morositat
La nostra recepta
Tapes

Llagostins gratinats amb maionesa i formatge
Figues seques amb salmó fumat i caramel de taronja

Llegiu-ne mes..
Rep aquest correu electrònic com subscriptor de balearsnews.es.
Si no desitja rebre més lliuraments del nostre butlletí enviï'ns un missatge a boletin@balearsnews.es posant en l'assumpte 'Desitjo donar-me de baixa'