Suscripció gratüita al butlletí

Ho rebrà setmanalment per email
Bulletí digital de noticies de Baleares


Rebre HTML ?

Fires i Festes a Balears

Illes Balears Qualitat

Els productes agroalimentaris amb denominacions de qualitat o indicacions geogràfiques conformen un sector econòmicament considerable.

Llegiu-ne més...

Vis-a-Vis

L'alça dels preus del blat encareix, l'agost, un 5% els aliments

L'augment registrat en els preus del blat en l’àmbit internacional va provocar que els preus internacionals dels aliments pugessin un 5% l'agost, el que suposa el major increment mensual des de novembre de 2009 i va situar l'indicador de preus dels aliments de la FAO en el seu nivell més alt des de setembre de 2008, segons l'Organització de les Nacions Unides per a l'Agricultura i l'Alimentació (FAO).

Llegiu-ne més...

La Nostra Recepta

Tapes

Petits “bocates” d'entrecot amb rocafort
Tapa de bacallà i ceba caramel·litzada

Llegiu-ne més...
La contribució de la ramaderia a l'escalfament global ascendeix al 18%, xifra superior al transport, segons una experta PDF Imprimeix Correu electrònic
La contribució actual de la ramaderia a l'escalfament global ascendeix al 18%, percentatge superior al del transport. A més, "el consum d'aigua del sector ramader supera el 8% del consum humà en un planeta en el qual més de mil milions de persones no tenen aigua suficient per complir amb els nivells mínims de salut", segons va assenyalar la investigadora de la Universitat de València, Raquel Vañó, durant les IV Jornades sobre els nous drets dels animals, que va tenir lloc aquesta setmana a València.

El percentatge del 18% es desglossa, segons l'experta, en l'aportament d'un 9% del total de les emissions de CO2 a causa dels processos respiratoris i conversió de boscos en pastures; d'un 37% de les emissions de metà, que produeixen els processos digestius dels remugants, i un 65% d’òxid nitrós, resultat dels combustibles fòssils per a la producció d'alimentació animal, elaboració i transport de carn.

Segons l'experta, "si els sis mil milions d'habitants del planeta visquessin amb el mateix nivell de què gaudeixen els mil milions més rics, es necessitarien almenys tres planetes per obtenir els recursos i absorbir la contaminació". És a dir, "menjar carn en les proporcions actuals no és sostenible per al planeta", va recalcar.

Raquel Vañó ha analitzat els factors que incideixen en la denominada "revolució de la ramaderia", com el creixement demogràfic, del qual el 95% té lloc als països en vies de desenvolupament, així com l'envelliment de la població.

També va afegir factors com el creixement econòmic i la productivitat, així com la transició denominada nutricional. Entre 1995 i 2001 el consum de carn a la Xina va créixer un 85%. La cadena de menjar ràpid McDonalds té 30.000 restaurants a 118 nacions i molts es troben en països en vies de desenvolupament.

La investigadora va fer seves les paraules de Rajendra Pachauri, president del grup d'experts sobre el canvi climàtic (IPCC) de l'ONU i premi Nobel de la Pau 2007. "És precís passar a l'acció si tal com es preveu la producció de carn es duplicarà d'aquí a 2050, per la qual cosa es fa necessari reduir a la meitat els impactes de cada unitat de producció amb la finalitat de minimitzar l'impacte global".

Finalment, la investigadora va destacar que "cada vegada són més les veus que, des de fòrums científics i internacionals autoritzats, com la FAO o el Banc Mundial, exigeixen una millor protecció dels animals com a premissa per lluitar contra el canvi climàtic, eradicar la pobresa i les desigualtats (a través de la sobirania alimentària) o protegir la salut pública, alarmant dels efectes de les pandèmies d'origen animal”.
Darrera actualització ( Dijous, 22 de Juliol de 2010 20:36 )
 

Escriure un comentari


Códi de seguretat
Actualitzar